Un mare campion isi ia ramas bun

October 14, 2009 at 12:26 am | Posted in Portrete de Campioni, Povestiri despre Schi | 1 Comment

HermannVestea am aflat-o de la amica mea Pinguilde. “S-a retras Hermann Maier. Scriu.” a sosit mail-ul laconic.
Primul lucru care mi-a venit in minte a fost imaginea aceasta, cu isprava lui Hermann de la JO ’98 de la Nagano. Si am stiut ca nu o sa mai vedem asa ceva pe partiile de schi. Cupa Mondiala va fi mai saraca.
Apoi mi-am amintit de momentul Vail ’99, cand, el si rivalul sau Lasse Kjus, au cucerit 7 medalii. “Daca as putea i-as pune pioneze in clapari” spunea Maier. Si am realizat ca o sa ne lipseasca rautatea lui.
Apoi mi-am amintit de un articol aparut pe siteul Dlui.Topescu – un proiect frumos dar care nu a rezistat – pe care l-am scris dupa ce Hermann cucerea argintul la mondiale la doar 18 luni dupa groaznicul accident de motocicleta. Il comparam cu Niki Lauda – alta pasare Phoenix care a reinviat din propria cenusa pentru a deveni Campion Mondial. La fel ca Niki, nici Hermann nu a mai revenit vreodata la forma dinainte. Dar forta lui mi-a dat si mie forta si m-a ajutat sa invat ca limitele umane pot fi depasite.
Si in sfarsit, m-a cuprins tristetea. Pentru ca atunci cand un sportiv se retrage ne amintim fara voie din ce aluat perisabil este construit omul.
Multumim Hermann!
Maier

1 Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] sa cuprind pana acum pe Miki Fera, Horia Colibasanu, si Urs Imboden, alaturi de Kilian Albrecht, Herman Maier, Maria Riesch sau Lindsey Vonn . O stiu de pe vremea cand eram monitor in Poiana Brasov. Visul ei a […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

