De ce nu mai comentez la Eurosport?

November 30, 2009 at 3:15 pm | Posted in CampionateleNationale, etic, frsb, Povestiri despre Schi | 17 Comments

De cand a inceput sezonul multa lume m-a intrebat de ce nu mai comentez la Eurosport. Ma asteptam ca amanuntul sa treaca neobservat, de aceea nu m-am grabit sa spun ceva. Imi dau seama insa ca ar fi trebuit sa postez mai demult. Cu scuze pentru intarziere, iata raspunsul meu:
Pe 24 februarie 2009 scriam despre o amenintare a federatiei. Era vorba, dupa cum spuneam si in comentariul la acel post, despre demersul fostului secretar FRSB (actualul secretar general), domnul Puiu Gaspar, care a anuntat la sedinta tehnica de la Campionatele Nationale de Schi Alpin, ca este nemultumit de comentariile mele si ca intentioneaza sa faca demersuri impotriva mea la Paris, la sediul Eurosport. Eu nu am fost la aceea sedinta tehnica, insa in convorbirile ulterioare dl Gaspar nu a negat acest lucru. Ei bine, se pare ca amenintarile nu au fost in vant, iar puterea dlui Gaspar este mai mare decat se credea (nu Paul?).
Trebuie spus ca nu ar fi fost primul atac impotriva mea. Inca de la inceputurile Eurosportului in Romania, dl. Arghiropol (fostul secretar general al FRSB), a facut presiuni pentru a pune oameni din federatie sau favorabili federatiei la sporturile de iarna. In urma cu cateva sezoane, cei de la federatie au trimis o scrisoare la Eurosport cerand tot felul de lucruri printre care si “destituirea” mea. Scrisoarea nu am vazut-o, informatia o am de la dl Arnold Cobilanschi, directorul pe partea de productie la Eurosport Romania. Si cred ca au mai fost si alte “scrisori”.

La finalul sezonului trecut, dupa o cursa de snowboard pe care am comentat-o, l-am zarit pe dl. Gaspar in spatele usilor de sticla de la biroul dlui Arnold Cobilanschi.
Aceea a fost ultima cursa comentata de mine la Eurosport.
Pana in toamna nu am mai primit nicio veste. In octombrie mi s-a spus ca anul acesta s-a luat hotararea unei reorganizari, aceasta incluzand si colaborarile cu comentatorii. Sezonul acesta s-a decis sa nu se prelungeasca contractul existent, pentru viitor ramanand sa se vada ce se mai intampla.
Din cate stiu si Radu Naum & Radu Banciu au fost victimele reorganizarii. In ce ma priveste, nu este prima pauza pe care o fac in comentariile de la Eurosport, in sezonul 2004/2005 comentand la ProTV. Asa ca “sa vedem ce se mai intampla”.
In ce ii priveste pe inlocuitorii mei (cel putin pana in acest moment), unul este vicepresedintele federatiei.
Intr-o discutie din vara, actualul secretar FRSB, dl Silviu Evi, imi spunea ca cei de la OMV, sponsorul lor pe partea de sarituri cu schiurile, au fost deranjati de comentariile mele si ca acesta este motivul deciziei luate. Sincer, nu cred acest lucru.

Pana la urma ce i-a deranjat atat de tare pe cei de la federatie? La inceputul lui aprilie comisia de disciplina a federatiei de schi si biatlon m-a suspendat pe linie sportiva. Asta inseamna ca nu mai pot participa la Campionatele Nationale. Motivul: aceleasi “comentarii denigratoare la adresa federatiei si a sponsorilor acesteia”. Ce legatura au comentariile cu statutul de participant la Campionatele Nationale? …recunosc, nu am inteles nici pana astazi. La judecata nu am participat din motive de sanatate, insa de la seful clubului am inteles ca nu a fost adusa nici o acuza bazata pe un comentariu facut pe post, ci doar s-a facut referire la articole aparute pe acest blog.
Cred ca singurul lucru la care se putea referi dl Gaspar ar fi fost comentariul meu legat de lipsa premiilor de la Campionatele Nationale. Dar sincer, cred ca lucrul care l-a deranjat cel mai tare pe orgoliosul domn Gaspar a fost curajul de a-mi spune parerea. Iar parerea mea ramane aceeasi: Ca de obicei in spatele federatiei sunt oameni. Problema este ca acesti oameni nu vor sau nu stiu sa isi motiveze schiorii, nu le pasa de schiori, iar pe partea de schi alpin, cu exceptia unora (ma gandesc la dl Dan Cristea), nu se afla niciun fost schior, niciun om cu adevarat din schi.

Update: In 2014, intr-o discutie privata, dl. Gaspar a confirmat ca “m-a aranjat” ca “prea vorbeam urat” la Eurosport despre federatia.

17 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Multumesc pentru ca ti-ai facut timp sa ne raspunzi, fiindca chiar iti ducem lipsa. Eu unul nu inteleg un lucru, de ce se baga cei din federatie in problemele EuroSport?! Nu am nimic cu domnul Florin Pelin, de altfel imi place cum comenteaza biatlonul, insa la schi alpin erai cel mai bun. Anul acesta am ramas fara cei doi Radu la ciclism, si parca nu mai are farmec, acum aflam ca ramanem si fara tine. Cand o sa se schimbe totusi ceva in Romania, fiindca eu unul nu mai suport actele de injustitie care se intampla in fiecare zi…

  2. Cred ca pt cei de la federatie (in special pt dl Gaspar) imaginea este suficient de importanta pentru a justifica ingerinta. Ca sa vedeti puterea federatiei puteti citi despre presedintele ei, dl Mihoc:
    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1000599-seful-british-petroleum-romania-acuzat-organizarea-atentatelor-europa-libera-impreuna-carlos-sacalul.htm
    Dar poate ca sunt doar teorii conspirationiste si a fost doar o intamplare ca la ultimul meu comentariu dl Gaspar se afla in birou la Eurosport. Sa spunem ca sunt eu un tip revendicativ.

  3. […] trebuie sa spun ca ar fi trebuit sa concurez si eu. Anul trecut am fost al 14lea, insa imediat dupa am fost suspendat (de catre federatie) datorita comentariilor de la Eurosport (la adresa federatiei), pe care unii le-au considerat prea critice. Supercombinata este o proba formata dintr-o mansa de […]

  4. […] In ce ma priveste m-am tinut de cuvant, insa cei de la federatie au fost tare deranjati si au facut ce se pricep cel mai bine: au impus tacerea in randul sportivilor iar pe mine m-au lucrat ca la securitate. […]

  5. […] schiem in Austria Amintiri 10 clickuri pentru Edit Ski fond – un nou Herminator Prima zapada De ce nu mai comentez la Eurosport Daniel Albrecht se intoarce Loturile nationale de schi si snowboard Recunoasteti personajul […]

  6. don quichotte lasa-te de luptat cu morile de vint
    toata Romania este un peste imputzit
    incepind de sus si pina jos
    asa ca si la mijloc, adica FRSki, este la fel
    pacat este ca tele spectatorii au de suferit
    actualele comentarii sunt doar gramezi de informatii
    nicidecum comentariu de competitie
    totusi capul sus ! poate poate !
    kiss

  7. @otto: Aveti mare dreptate. Uneori sentimentul inutilitatii este covarsitor.

    Si intr-adevar, nu faptul ca eu nu mai comentez este pierderea cea mare, ci cenzura impusa de frsb prin diferite manevre. Caci manevrele astea reprezinta o demonstratie de forta, si ce libertate de exprimare mai poate exista dupa o astfel de demonstratie?!
    Oare o sa auzim pe post vreun comentariu negativ la adresa federatiei legat de pierderea lui Edit? Ma indoiesc.

    Si inca odata aveti dreptate: Orice ar fi trebuie sa ne pastram optimismul.

  8. […] vreau sa fac pe Profetul, dar, pe vremea cand comentam la Eurosport, am prevazut aceasta diferenta uriasa. Aceasta ar putea avea doua […]

  9. […] va intrebati de ce nu am mai intrat in porti, iata: In urma cu 4 ani, am fost suspendat de catre federatia romana de schi. Nu a fost o tragedie caci concuram de placere, nu pentru painea de zi cu zi. Am fost un pic […]

  10. […] o palma data federatiei, pentru care in alte tari s-ar fi lasat cu demisii. La noi insa … Plecarea mea de la Eurosport are legatura cu criticile aduse federatiei la vremea respectiva, pentru relatia dezastroasa cu […]

  11. -am tot criticat de numeroase ori Federatia romana de ski! niste tampiti care efectiv nu vor sa avem schiorii in competitiile de cupa mondiale si nu numai! sau sunt niste necunoscatori numiti aiurea pe post care nu au nicio legatura cu schiatul ! Pana cand si Pinguilde a tinut nu demult de partea lui Miklos, eu criticand comentatorul eurosport de ce nu vorbeste despre ea ca a concurat pentru romania, si care e motivul slabelor rezultate in competitii ! Pinguilde i-a luat repede apararea spunandu-mi ca eu sunt de vina, ca acel comentator e cel mai bun si ca s-a vorbit de Miklos! Motiv pt care eu schiez numai in austria, si nu doresc sa mai aud de federatia noastra de schi! pacat de tinerii ambitiosi care-i avem! chiar am vrut sa sponsorizez aici in austria echipa de baieti pentru pregatiri, insa din cauza acestor oameni cu o gandire atat de josnica nu am mai indraznit sa o fac!

    • Se pare ca la mai toate federatiile, care au fost constituite in baza legii sportului din 2000, sunt probleme. In ce priveste federatia de schi, stau si ma intreb pana unde se va ajunge. Deocamdata am dat cu cea mai buna sportiva de pamant, pe comentatorul care a spus ceva urat l-am dat jos, ce urmeaza?
      Oare o sa atace si siteul asta? O sa treaca la amenintari fizice?

  12. Radu, astept sa ne intalnim in austria la ski, chiar am sa iti las un numar de tel. sa ma poti contacta si sa te invit, si sa povestim acolo cate lucruri frumoase si benefice s-ar putea face pt o echipa a romaniei bine pregatita..! mersi…

    • Cu mare drag:)

  13. […] le-am selectat in vreun fel, ci am cuprins tot ce am crezut ca ar trebui corectat. Pe vremea cand comentam, as fi apreciat mult  daca cineva m-ar fi ajutat astfel.  Chiar daca feedback-ul asta nu o sa […]

  14. […] de departe cea mai valoroasa schioare a Romaniei si o obliga sa schimbe tara. Cu un an in urma fusesem suspendat, la randul meu, din competitiile de schi si nu numai, pentru ca indraznisem sa rog federatia sa isi […]

  15. […] a fost reprezentata prin Norbert Nagy (Norbi), care a obtinut locul 6 la slalom seniori. Dupa ce Radu Savin a fost suspendat de catre federatia de schi pentru comentariile facute la Eurosport, Tabere cu Suflet a fost reprezentata (neoficial) la […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

