JO Update III

February 17, 2010 at 12:01 am | Posted in JO, Povestiri despre Schi | 6 Comments

A fost si coborarea olimpica. De castigat a castigat celalalt Didier, dar de placut mi-a placut Miller. Aurul trebuia sa fie al lui dar l-a pierdut pe final. Oricum a fost o cursa stransa.
Dragos Staicu a abandonat, dar si-a realizat visul: este coborator olimpic. Mai bine ca nu am comentat eu, ca as fi povestit ce atitudine au avut “federalii” si cat a tras Dragos sa ajunga aici. Prin martie 2009 era asa de necajit ca “vroia sa dea totul pe fata”. Pana la coada s-a ajuns la acelasi compromis care in final foloseste cui? Nimanui.

6 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Pai… aici poti sa comentezi, nu?

    Mi-a ramas in cap imaginea lui Dragos, de dupa abandon. Parea distrus, sincer, masura a ambitiilor si a sperantelor pe care le-a avut.

    Pe ce criterii se face calificarea la Olimpiada in proba asta?

  2. Din cate stiu eu la probele de viteza trebuie sa atingi un coeficient FIS sub un anumit barem. Nu e suficient sa fii in top 500. FIS cere o garantie ca nu te sinucizi daca iei startul. De aceea aici nu vedem “exotici” ca la slalom si urias. Asa ca simpla calificare e o performanta.

  3. Pai de-asta intreb. Stiu ca Dragos a cam avut probleme cu a termina cursele.

    Pe de alta parte, la coborare am avut reprezentant si la Torino, lucru care ma face sa cred ca e mai usor pentru romani (baieti) sa se califice la proba asta decat la slalom.

    Avem un loc asigurat din oficiu, pentru campionul national? Sau chiar a avut Dragos rezultatele necesare? Chiar sunt curios sa aflu.

    • S-a calificat adunand punct cu punct. Dupa aia a devenit campion national, dovedind ca nu a fost o intamplare. O fi facut-o din ambitie…nu neg.
      Nu, nu avem asigurat un loc pt campion national.
      Nu, nu e mai usor sa te califici la DH. Si nu e usor sa concurezi la DH facand doar manse de slalom in tara.
      De unde ai info ca nu termina cursele? Nu ii iau apararea, dar prea usor se da cu noroi in schiori. Incl “antrenorul lotului olimpic” lua in deradere modul in care s-a calificat.
      Nu e Bode Miller dar altul mai bun la DH M nu avem. Si atata timp cat coboara cu 120 la ora, macar pt asta merita respectul nostru

      • Nu dau in el si nici nu il iau la misto. Cum am spus, faptul ca parea foarte afectat dupa abandon mi-a aratat ca nu s-a multumit cu simpla participare si statutul de turist.
        Informatiile privind rezultatele le-am luat de pe FIS, unde apare cu o singura cursa (de SG) terminata sezonul asta. Nu sunt in masura sa judec, in fond exista si schiori care forteaza limitele (proprii, in acest caz), atitudine preferabila resemnarii sau stilului “safe-mediocru”.
        Nestiind care sunt criteriile de calificare si fiind curios, am intrebat. Repet, nu am dat cu parul.
        Tot de pe FIS trag concluzia (uitandu-ma la Flore si la Dragos) ca reteta sunt campionatele nationale ale altor tari (ex: Slovenia), bine punctate in rankingul FIS.

  4. Ai gasit-o. Asta este cursa in care s-a calificat.
    Multi schiori fac asta, nu numai la nationale.


Leave a Reply

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

