World Cup Finals II

March 11, 2010 at 6:52 pm | Posted in 2010, CupaMondiala, Povestiri despre Schi, Povestiri din Cupa Mondiala, WorldCupFinals | 2 Comments

S-a incheiat si ziua a IIa a Finalelor. Au castigat Eric Guay si Tina Maze, Liz Goergl a cazut si a pierdut podiumul propus, Marco Buechel a coborat in frac la cursa de adio. Sunt lucururi pe care le stiti deja de la TV, stiti si clasamentele de la Pin, precum si pe cei care au ridicat deasupra capului Globurile. O sa incerc sa va spun ce nu aveti cum sa stiti.

In primul rand partia: Nemtii au taiat doua partii noi pt Campionatele Mondiale de la anul. Partia fetelor este cam unde era partia baietilor. Cea a baietilor are ultima treime cu totul noua: este un zid cu panta 100% (unghi de 45 gr) numit Freier Fall – Cadere libera. Este cu adevarat impresionant. Am fost pe partie astazi si m-am speriat de ce gheata verde era chiar pe zid, mai ales pe dreapta cum cobori. Mai are un pasaj abrupt acolo unde partia trece peste tunelul Trogl. In rest a ramas asa cum o stim: ingusta si destul de plata, cu mici hopuri interesante la urias. Zapada (cu exceptia ghetii de la Freier Fall) este destul de moale dupa ninsoarea de astazi. Dedesubt este tare dar are aderenta. Mi-ar fi placut sa vad si masina de injectat zapada. Pot spune ca zapada are o constititutie ciudata. Nu ma pricep foarte bine sa o descriu dar parca este un pic prafoasa.

Spectacolul de la sosire: Dupa ce s-a incheiat mansa I nu mai stiai unde sa te uiti. A fost spectacolul lui Eric si al echipei Canadei care mai sarbatoresc (cred)  inca victoria, a fost primirea fastuoasa a lui Buechel si, printre picaturi, spectacolul mansei secunde la slalom urias. Pe cuvant, ar trebui schimbat programul: sunt prea multe evenimente intr-un timp asa de scurt.

Mansa a IIa a fetelor: Riesch a reusit (ultima treime, cat am vazut eu) o alta cursa de case study. Echilibrata, in forta cu atac din timp. Nu credeam ca o sa o mai intreaca cineva. Dupa cadere (pe care am vazut-o pe monitor), Liz Goergl a mers la fel de bine ca Maria, a avut insa in plus un zvac (de frustrare probabil). Dupa evolutia de astazi am devenit fanul sau. Tina a fost si ea echilibrata, sunt insa un pic influentat de ce s-a intamplat dupa.

Diferenta dintre canadieni si sloveni: Canadieni au desfacut o sticla de smapanie, au inceput sa cante chiar poe partie, in timp de fetele mai concurau inca, apoi au venit la conferinta de presa cu toata echipa. Am aflat cu ocazia asta ca au in echipa unsingur  austriac, la partea de pregatire fizica. Ultima intrebare a fost cum te simti in Bavaria. Raspunsul a fost: “Great. It make me drink a beer or two.” Dupa care si-a umplut halba (…”merge la testul antidoping” a soptit cineva din staful tehnic) si a ciocnit cu toata lumea.

Dupa vreo ora de ciocnit dupa ciocnit a aparut si Tina Maze. A fost o mica neintelegere. R Rakic, sefa pe media de la FIS, o scuzase pe Tina spunand ca este la testul antidoping si ca nu vine. Asa ca atunci cand a aparut, majoritatea ziaristilor plecasera si in centru nu mai erau decat canadieni si cativa fotogrtafi care isi descarcau pozele. Antrenorul ei a trantit claparii, dupa care au plecat spunand ca nu mai raspund la nicio intrebare dupüa care au spus ceva de organizarea. Mi-am amintit de Tina de la Mondiale, cand a rabufnit dupa mansa I la urias spunand ca antrenorii au gresit ceva cu ochelarii, apoi le-a multumit spunand ca nervii au ajutat-o atat de mult in mansa a IIa (a terminat pe II parca).

Intrebarea zilei: Am intrebat cativa schiori cum si-ar caracteriza stilul. Iata raspunsurile:

Ted Ligety: Stiu ca se vede spectaculos. “I’ve got angles”. Dar nu as zice ca este foarte eficient. Modern si riscant mai degraba.

Axel Lund Svindal: Eficient. “I am to big to be beautifull.” Apoi a ras si a postat raspunsul pe Twitter.

Tanja Poutiainene: Cat mai rapid sper. Sunt o schioare de forta. Arat bine pe gheata.

Taina Barioz: Rapid pe abrupt. Mai am de lucru pe plat.

Am pus pozele pe facebook

2 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] abrupt de care povestea Radu aseara. Si daca tot ajungeti la Radu, mai acordati-i cateva minute si cronicii zilei de ieri. […]

  2. In redesenarea partiilor a avut vreo contributie si Bernhard Russi? Stiam ca se ocupa proiectarea partiilor competitionale si mi se pare ca exista si un soi de colaborare intre el si FIS….


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

