Campionatele Nationale ale Romaniei

March 31, 2010 at 12:51 am | Posted in CampionateleNationale, Povestiri despre Schi | 7 Comments

Nationalele Romaniei s-au desfasurat exact cand Cupa Mondiala era la Final, motiv pentru care nu am putut veni. Una dintre probe – supercombinata – a fost insa amanata din diferite motive (pe la colturi se spune ca pentru a-i ajuta pe cei de la Dinamo sa isi tina concursul – daca e adevarat nu si-au facut bine socoteala: Cupa Dinamo nu s-a mai tinut).
Asa ca fix pe 30 martie, s-a desfasurat supercombinata. Din capul locului trebuie sa spun ca ar fi trebuit sa concurez si eu. Anul trecut am fost al 14lea, insa imediat dupa concurs am fost suspendat (de catre federatie) datorita comentariilor de la Eurosport (la adresa federatiei). Se pare ca unii le-au considerat prea critice.
Supercombinata este o proba formata dintr-o mansa de superurias sau coborare si una de slalom. In Romania nu avem insa unde sa tinem probe de viteza, asa ca supercombinata noastra are o mansa de urias si una de slalom.
Aseara ratracul s-a stricat in timp ce ducea materiale la Piatra Arsa (unde au loc Nationalele de fond si biatlon), asa ca partia a fost batuta fara freza.

Ca urmare, la mansa de dimineata zapada era inghetata si iti cadeau plombele. Dupa masa zapada s-a inmuiat, asa ca la unele porti iesise noroiul/iarba/pamantul. “Mi s-a facut o mila de schiuri…” povestea Bodi.
Astazi, la baieti a castigat Neala (Ioan Nan), urmat de Alica (Alexandru Barbu) si de Bodi (Bogdan Olaru). Alica a venit la cateva zecimi pe mansa de Neala, ceea ce i-a facut pe unii antrenori sa spuna ca “Neala nu mai e de nebatut”. Din pacate distanta  dintre primii (3-4 fete 5-6 la baieti) si restul plutonului este foarte mare. Poate de aceea sustine dl.Gaspar, secretarul general al federatiei, ca la schi alpin nu avem schiori si nici antrenori de valoare, ci numai probleme.
La fete a castigat Bianca Narea, urmata de sora ei Sandra si de Iulia Craciun, toate trei din Predeal.  Edit Miklos a lipsit (banuiesc ca se resimte dupa accidentul de la JO), la fel si Lilla Petroczki.
Mi-au placut Reka Ferencz la fete si … Neala la baietii. Sotia mea, care nu este un geniu in ale schiului, spunea ca “toti au stat in picioare in comparatie cu Neala”. Cert este ca a aratat altfel decat ceilalti. L-am intrebat la final cum i s-a parut lui ca a mers. A zis ca normal, cum merge de obicei. Asa o fi.
De notat constanta lui Alica (a inceput sa termine cursele). Mi-a placut si Miki Olaru pana unde a iesit. Din pacate Miki a agatat o poarta chiar aproape de final.

Floro, antrenorul lui Neala, a lipsit. A avut mare ghinion dupa ce i s-a stricat masina pe drumul de intoarcere din Italia, de la Cupa Pinochio. Copiii au fost nevoiti sa se intoarca cu avionul. Sunt curios cine acopera costurile. Federatia oare?

Ca premii, in afara de tricoul de campion, diplome si medalii, dl.Malusel spunea ca un sponsor a dat si combinezoane. Doar premiantilor caci “federatia nu se ocupa de sportul de masa” a completat el. Intr-adevar, Neala, Alica, Ionut si inca vreo 2-3 aveau costume noi, galbene. Al lui Neala avea cateva numere in plus si atarna ciudat la spate. “Nu pot sa iti zic cum s-a intamplat ca esti de la presa” mi-a spus el iar colegii il luau peste picior spunandu-i sa mai mearga la sala.

Cel mai mic spectator a avut 2 ani si 3 luni. Nu stiu daca va fi o viitoare campioana (sigur NU pana nu se schimba federatia) dar Sara a fost mascota campionilor. Neala a vrut  sa se pozeze cu ea, iar poza am vazut-o chiar si pe Facebook🙂.

In mod cert partia nu a fost de campionate nationale. Cu toate astea imi pare rau ca nu am putut sa particip la aceasta proba. Pentru mine va fi intotdeauna o onoare sa concurez alaturi de cei mai buni schiori.
La final am incercat sa vorbesc cu cineva din federatie despre suspendarea mea. Cum nu erau prezenti decat dl.Dan Malusel si dl.Dan Cristea, l-am asteptat rabdator pe ultimul, dl Cristea fiind unul dintre cei 3 judecatori care au luat decizia de suspendare. In mod surprinzator nu isi mai amintea prea bine motivul suspendarii si nici articolul. Destul de nebuloasa aceasta suspendare.

This slideshow requires JavaScript.


Vezi poze si aici.

7 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] la Cota 2000. Am schiat putin pe platul de sus, apoi am coborat cu ea in spate. Astazi s-a tinut si ultima proba de la Campionatele Nationalele, cea de supercombinata. Am profitat si i-am vazut evoluand pe Neala, Miki, Bodi & Co. Iat-o pe Sara alaturi de […]

  2. Imi place cand iti faci timp si tot adaugi detalii.🙂
    E vie povestea ta.

  3. Si normal: Sa-ti traiasca schiorita!
    (cat pe-aci sa uit😳 )

  4. Multumim:)

    Iar aprecierea cu povestea vie venita de la tine este de-a dreptul onoranta:)

  5. […] Cota 2000. Am schiat putin pe platul de sus, apoi am coborat la tati in spate. Astazi s-a tinut si ultima proba de la Campionatele Nationalele, cea de supercombinata. Am profitat si i-am vazut evoluand pe Neala, Miki, Bodi & Co. Cum eram vedeta, proaspatul […]

  6. […] Cota 2000. Am schiat putin pe platul de sus, apoi am coborat la tati in spate. Astazi s-a tinut si ultima proba de la Campionatele Nationalele, cea de supercombinata. Am profitat si i-am vazut evoluand pe Neala, Miki, Bodi & Co. Cum eram vedeta, proaspatul […]

  7. […] Daniel Albrecht se intoarce Loturile nationale de schi si snowboard Recunoasteti personajul Campionatele Nationale ale Romaniei Va multumesc! Increderea voastra a fost combustibul de care am avut nevoie pentru a merge mai […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

