Am ramas fara Edit ?!

June 7, 2010 at 2:46 pm | Posted in EditMiklos, etic | 7 Comments

Aflu un zvon cum ca Edit Miklos nu va mai schia pt Romania. Cica a cerut in scris federatiei sa mearga pt alta tara. Ca sa nu vorbesc in zvonuri, am pus o intrebare pe mail federatiei, la care nu am primit inca un raspuns.
Anul trecut, cam pe vremea asta, s-a intalnit cu noi, cei de la TeamXpert. Intentionam sa propunem clientilor nostri o sponsorizare pentru ea si vroiam sa o cunoastem mai bine. Venise in Bucuresti sa discute cu cei de la federatie despre banii pentru Jurgen. A primit niste bani insa nu pe toti. Ba mai mult, federatia tocmai ii retrasese masina. In plus s-au purtat cu ea injositor. Dl.Gaspar nici nu vorbea cu ea. Era foarte dezamagita si spunea ca daca nu iese treaba cu sponsorizarea se gandeste sa concureze pt Ungaria.

A urmat suspendarea lui Edit, apoi am intrat in sezonul olimpic. Edit a mers cu lotul in Austria si s-a antrenat cu Floro (Cristea Florin – antrenorul lotului). Speram ca lucrurile sa fi revenit la normal si Edit sa isi recapete concentrarea pierduta datorita problemelor cu federatia. Dar lucrurile nu au stat asa. Asa zisul lot olimpic avea multi schiori care nu aveau treaba cu JO insa erau elevii lui Floro la Dinamo. Apoi nu stiu cum a facut Floro sa se imparta intre probele tehnice si cele de viteza. Probabil a sacrificat antrenamentele pentru cele de viteza, adica probele lui Edit. Cert este ca, la revenirea in tara, m-a sunat si mi-a spus cateva lucruri urate despre Edit (de exemplu ca este duplicitara si ca nu ar trebui sa cred tot ce spune). “Mai sunt si altele dar iti spun dupa JO ca sa nu ii afectez concentrarea” a mai spus el.

A urmat accidentarea lui Edit de la Flatach. M-am ingrijorat, nu stiam cat este de grav, i-am scris dar nu mi-a raspuns. Nu le-a raspuns nici altora. Am aflat amanunte de la niste suedezi care se aflau intamplator pe partie. Ideea este ca nu era asa de grav, asa ca am rasuflat usurat.

Prima proba de la JO este coborare. Jumatate dintre romani s-au uitat la televizor  in aceea seara cu o speranta pe care nici nu-ti venea sa o numesti. Edit cade insa. Visul se rupe si totul se estompeaza.

Aflu acum ca Edit pleaca. Sincer sa fiu era singura solutie logica. Sau ar mai fi alta dar ar implica o schimbare de atitudine a celor din federatie. Cate sanse credeti ca avem sa se intample asa ceva?

Trebuie sa mai amintesc un lucru. In schiul romanesc exista o lege a tacerii. Din pacate toti sportivii sau antrenorii cu care am vorbit m-au rugat sa nu divulg ce imi spun. “Cel putin deocamdata”. Cine indrazneste sa nu accepte regulile federatiei  sau, mai rau, sa isi ceara drepturile precum Edit, are parte de suspendare, de descalificari de la cursele la care s-au calificat pe merit, de tratament diferentiat si de cate si mai cate. Cine cracneste devine un paria iar reactia este atat de dura incat tuturor sportivilor, fara exceptie, le e frica sa vorbeasca. Intr-o perioada, uimit de aceasta atitudine comunista, i-am rugat pe toti antrenorii sa isi spuna pasurile. Multi ne-au povestit problemele lor cu federatia, dar toti, fara exceptie, ne roaga sa nu dezvaluim nimic. Chiar si Edit, poate cea mai curajoasa dintre toti, ne-a rugat sa nu scriem nimic. Daca o fac acum, este pentru ca deja buba s-a spart si ma simt dezlegat de promisiune datorita pierderii comunicarii cu ea. Si apoi mai e povestea cu ciobanasul care nu putea spune nimanui despre regele cel dezbracat.

7 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Din pacate se pare ca ai dreptate apropos de titlu. Atat timp cat federati are dreptul sa suspende dreptul de a concura al sportivilor relativ usor, este normala teama de a vorbi. Cel mai bun exemplu esti tu… Oare nu se poate obtine obtine un punct de vedere al federatiei, daca nu se poate “prieteneste” (desi ar folosi tuturor pentru buna si corecta informare a celor interesati) folosindu-ne de Legea accesului la informatii publice printr-o cerere inregistrata? Ca doar este o institutie a statului? Pe de alta parte se pare ca exista, delicat fie spus, deficiente de comunicare intre Edit si federatie. Oare unde este adevarul?

  2. Da, din pacate cel mai mare rau in suspendarea mea nu este ca nu mai concurez eu la Nationale, ci exemplul pe care federatia l-a dat. Legea tacerii e si mai puternica acum.
    Din fire sunt deschis, consider dialogul totdeauna benefic. Daca omul nu raspunde este si asta un raspuns.
    Pe de alta parte nu stiu cum poate fi accesata legea asta. Sunt curios ce ar raspunde federatia…
    Cat despre Edit, ultima oara mi-a scris sa imi multumeasca pentru actiunea 10 clickuri. De atunci nu mai stiu de ea decat ce am aflat de la altii. Poate Pin sa ne spuna mai multe.

  3. […] Efectul: sunt din ce in ce mai putini ziaristi sau sportivi care deschid gura, iar schiul saraceste pe zi ce trece. Acum am pierdut-o si pe Edit. […]

  4. […] In urma cu ceva timp, pe vremea cand nu prea intelegeam diferenta dintre un site si un blog, am primit cadou domeniul radusavin.ro. Many 10xxx Adriana J! Am creat primul blog cu gandul sa ii transfer domeniul, insa am aflat ulterior ca blogspotul nu permite acest lucru (decat cu un cost), asa ca blogul a ramas in asteptare. Pentru ca simteam nevoia sa comunic cu cei care urmareau cursele de schi, la Campionatul Mondial Val d’Isere 2010 am reactivat blogul. Pe vremea aceea habar nu aveam despre nr vizitatori, hituri etc. si, din pacate, blogspotul nu ma ajuta, dar cred ca in acea perioada au fost niste cifre insemnate. Tin minte ca un numar de 50 de comentarii per articol era ceva obisnuit. La sfarsitul sezonului m-am hotarat sa ma mut pe o platforma cu mai multe facilitati. Ultimul articol pe radusavin.blogspot .com a fost … care, dupa cum remarca Pin, este inca pe prima pagina la cautarile “radu savin” pe google. In octombrie 2010 mi-am luat bagajele si m-am mutat de pe radusavin.wordpress.com. Numele a fost ales mai degraba pentru continuitate, decat pentru ceea ce urma sa fie blogul. Dupa un an de wordpress, ne putem lauda cu 222 posturi, 405 comentarii si peste 13 000 de vizite. Cele mai citite 10 articole au fost Unde schiem in Austria Amintiri 10 clickuri pentru Edit Ski fond – un nou Herminator Prima zapada De ce nu mai comentez la Eurosport Daniel Albrecht se intoarce Loturile nationale de schi si snowboard Recunoasteti personajul Campionatele Nationale ale Romaniei …iar cele mai apreciate articole au fost De ce nu mai comentez la Eurosport World Cup Finals Am ramas fara Edit? […]

  5. pe linga edit mai sint sportivi care sunt la fel tratati,nu sint in lotul Romaniei ptr ca nu au participat la concursurile interne(sportivul avind rezultate internationale).Acum ca a participat au modificat regulamentul,luati la intrebari privind regulamentul am fost trimisi sa ne uitam pe net si ca sa vezi surpriza pe net nu gasesti nimic.Mentionez ca sportivul s-a pregatit pe bani lui si numai in Austria

  6. […] urma cu 3 ani, secretarul general al federatiei de schi si biatlon, dl Puiu Gaspar, o suspenda pe Edit Miklos, de departe cea mai valoroasa schioare a Romaniei si o obliga sa schimbe tara. Cu un an in urma […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

