A venit iarna :)

December 1, 2010 at 11:16 pm | Posted in Photo, Povestiri despre Schi, Sinaia | 12 Comments
Tags: , , ,

Ce puteam face de Ziua Nationala? Evident, sa mergem la schi. Am fost la Sinaia unde ne-am intalnit cu Iarna. Ne-a intampinat cu multa zapada si un pic de viscol. Am schiat, apoi am dat o tura pe partiile de langa noul scaun.

Impreuna cu George am decis sa ne petrecem Ziua Nationala intr-un mod cat mai patrotic. Adica in muntii patriei.
Asa ca azi de dimineata ne-am suit in masina si am luat-o spre munte. Primul lucru ciudat a fost ca in Bucuresti, la ora 6:00, temperatura era -1 C si ploua. Inca inainte de a ajunge la Sinaia, termometrul arata 0 C si ningea. Ce sa mai intelegi din vremea asta?
Afara batea un vant de indoia copacii, asa ca am decis sa sunam sa vedem pe unde merge cabina. Spre bucuria nostra, Liviu ne spune ca la Sinaia merge, dar “nu se schiaza”. La Babele, Noni zice ca bate vantul si ca mai asteapta sa vada daca dau drumu la cabina. Daca merge Sinaia, varianta Babele e neinteresanta, la ce vant s-a anuntat pe platou.
Cum in oras, in Sinaia, era zapada de mers pe tura, am lasat masina in fata casei si am luat-o voiniceste la deal. Ajunsi la cabina ne-am pus pe asteptat sa se faca fix, pentru ca nu eram decat noi doi. Pana la urma s-au mai strans cateva persoane si am urcat.
Sus era zapada serioasa, ca iarna. Termometrul RBS arata -4 C, singurul inconfort era ceata si vantul care viscolea zapada.
George nu avea schiuri si vroia sa urce, asa ca el a luat-o la deal pe Drumul de Vara iar eu mi-am pus schiurile si am inceput cu un Karp. Zapada nu a fost cea mai prietenoasa, in Caldare fiind un pic de crusta de la vant.  De la jumatatea Fetei Mari a Karpului insa, era pulver peste o baza tare – banuiesc ca zapada de duminica, plouata si inghetata. Surpriza placuta a fost ca de la baza Fetei Mici am intrat pe niste urme de masina si am dat full speed pana la cabina fara sa iau vreo piatra. De fapt am identificat doar trei zone unde se puteau zgaria schiurile: sus, la intrarea in Caldarea Karpului, unde zapada era cam viscolita, la traversarea drumeagului de la jumatatea Caldarii, si sub 1500, la curba de la releu.
Pe Traverseu am declansat o mica avalansa (foto). Bravo INMH, ati nimerit-o bine cu buletinul nivologic.

Cine-a pus gardul in drum…
Dupa ce am facut jonctiunea cu George si am gustat din preparatele de exceptie ale lui Sorin Aldea (sic! – multumim), ne-am luat inima in dinti si am luat-o spre Valea Dorului sa vedem noul scaun. In statie mai erau cativa baieti care intentionau sa coboare in Vale, insa vantul le-a intors planurile. Adevarul e ca te lua pe sus. In plus, atipic pentru Sinaia, vantul batea din Sud Est. Crec ca din acest motiv si ningea asa de mult.
In Vale, cu exceptia portiunii superioare unde zapada era viscolita, am mers fara probleme pana jos. In stanga de garduri se facuse deja un troian de aproape un metru, care inghetase beton. Parafrazand cantecul, cine a pus gardul in drum, ala nu a fost om nebun. In stanga troianului era o fasie de vreo 2-3 m latime unde se pusese pulver peste baza tare. Aici si pe Fata Mare a fost cel mai bine de schiat.

Noul scaun din Valea Dorului
Ajunsi jos, am negociat mai inati cu cainii, apoi cu un domn de la Cabana Valea Dorului, si  in final am gasit partia noua care duce la telescaunul cel nou. Este pe partea stanga a vaii. Problema este ca e de dat la bete. Poate cand drumul e batut o sa mearga mai repede.
La noul scaun era multa activitate, desi iarna isi intrase pe deplin in drepturi. Erau multe masini captive, un camion cu macara care se tot invartea pe acolo si o multime de muncitori. Instalatia este montata, firele sunt puse, mai trebuie nivelat pamantul, adus transformatorul si facute racordurile electrice. Daca nu se intampla ceva, sigur o sa functioneze sezonul acesta. Cum se facuse ora 14:00 si viscolul se intetea, am luat-o la deal pe noua partie de sub scaun. Erau destul de multe pietre de la fostul drum de acces pentru utilaje, insa cred ca se va rezolva pana in iarna viitoare. Singurul inconvenient pe care il intrezaresc este faptul ca partia are multe bucati unde trebuie sa dai la bete. Nu stiu cum ii va aranja pe boarderi. Din cate imi dau seama, intrarea se va face pe partia Valea Soarelui, si s-ar putea schiorii sa prefere sa schieze tot partiile vechi atunci cand folosesc noul scaun. Dar era ceata si nu am vazut partia din dreapta scaunului cum cobori.

Valea cu Genune nu e cu genune
Ne propusesm ca ultima coborare sa o dam pe valea pe care majoritate o stiu de Valea cu Genune. Pe harta lui George am vazut ca, de fapt, Valea cu Genune este doua vai mai spre Nord. Valea cu Genune cea adevarata da in Valea Pelsului deasupra podului. Este o vale care are doua saritori urate, pe care le-am coborat o singura data cu Ileana (noi am prins zapada mare si nu a fost nevoie de coarda, dar nu as mai repeta experienta fara echipament). Valea pe care o numim “cu Genune”, as numi-o mai degraba Valcelul Ursului, caci de multe ori am dat de Mos martin acolo.
Spre dupamasa vremea s-a incalzit (termometrul RBS arata -2 C) iar ninsoarea se transformase in ceva care te uda si te invelea intr-o crusta de gheata. Ceata se indesise, asa ca am renuntat la planul nostru de a coboara Valcelul Ursului. Am coboart cuminte pe Drumul de Vara, unde ploaia transformase zapada intr-o crusta precum un carton. Am coborat pana in Sinaia, in fata casei. In oras am mers pe un strat subtire de zapada bine imbibat cu apa, dar nu cred sa se mai poata dupa ce o sa se bage lama.

Iarna bune, iarna rea
Un peste alta a fost o zi dupa care tanjeam inca din vara🙂 Nu a fost frig dar, datorita vantului, ne-am simtit ca in toiul iernii. Vorba lui George, decembrie a debutat in forta.
Pe drumul spre casa, pe marginea drumului pomii erau cazuti sub greutatea ghetii si majoritatea localitatilor de pe DN1 erau in intuneric, probabil datorita ghetii de pe cabluri.

Mai jos cateva poze de astazi. Poze mai multe si mai mestesugite (de la George), gasiti aici: https://radusavin.wordpress.com/2010/12/02/a-venit-iarna-poze-de-la-george/.

12 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. !hehe misto reportajul. ma bucur ca ai prins conditii pentru poze cu atata zapada suficient cat sa linistesti o pofta din vara.

  2. Radu: eu n-am inteles de pe nicaieri cum e. Telescaunul nou va avea cartela separata de telecabina? Daca da se poate ajunge la el fara telecabina?

  3. […] De unde stim asta? Pai, din surse sigure: webcam-uri, relatarea unor prieteni de la Ranca si iesirea de 1 decembrie a lui Radu Savin sus la Sinaia. […]

  4. ->Gump si Sab: Mersi:) Si eu ma bucur…
    Despre cartela nu s-a anuntat nimic oficial. Raspunsul neoficial insa: da, trebuie cartela separata… si da, se poate ajunge, insa doar cu telescaunul (care merge cu aceeasi cartela ca si cabina). Deci, pe scurt si neofical, nu s-a batut palma…

  5. Si tu vroiai sa ma convingi sa ne intalnim la un schi? No way!😆

    Stii ca-ti ninge si pe blog?🙂

  6. […] urma cu o zi am fost la schi. Dupa cum va povesteam intr-un post anterior, am avut parte de multa zapada, si se pare ca se incapataneaza sa ninga in continuare. la iesirea […]

  7. @pinguilde: De ce te-ai speriat?:) Imi pare rau, nu aveam intentia asta.:(

  8. “Este o vale care are doua saritori urate, pe care le-am coborat o singura data cu Ileana (noi am prins zapada mare si nu a fost nevoie de coarda, dar nu as mai repeta experienta fara echipament)”

    De asta.😀

  9. Adica nu. Nu numai. Dar mai ales.😀

  10. Ma gandeam eu ca asta te-a speriat. Nu a fost asa de periculos. O coborare de explorare pe care nu stiu daca o sa o mai repet.

  11. Mutumim de info:) pacat😦

  12. […] Impreuna cu George David, cel care m-a ajutat sa fac TeamXpert Bike Day, am fost la Sinaia. Spre bucuria noastra am dat de un munte plin de zapada. Am schiat, am vazut scaunul cel nou si ne-am bucurat de Iarna. Povestea si pozele le  puteti vedea aici: https://radusavin.wordpress.com/2010/12/01/a-venit-iarna/ […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

