Alpine Ski World Championships | Fire on Ice

February 8, 2011 at 3:05 pm | Posted in EditMiklos, GAP 2011 | 7 Comments
Tags: , , , , ,

Astazi, la Garmisch Partenkirchen, au debutat Campionatele Mondiale de Schi Alpin cu proba feminina de Super G.
A fost o zi frumoasa la Garmisch Partenkirchen, cu cer senin si vizibilitate perfecta. Am vazut cateva imagini superbe cu Alpspitze si campia bavareza surprinse din elicopter.
S-a concurat pe Kandaharul vechi. Am inteles ca au fost cateva modificari fata de partia pe care s-a mers la Finala de anul trecut, insa eu nu le-am vazut.
Partia a fost super inghetata si cu denivelari a la Bormio 2008. In unele traversee schioarele aratau ca la rodeo. Mai multe schioare s-au plans de patinoarul de pe partie. Nici soarele nu a aparut pe partie decat dupa concurenta cu numarul 10.
Au fost cateva iesiri spectaculoase, insa fara urmari grave. Daca nu ati vazut cursa, ca sa va dati cam cum a aratat partia, campioana olimpica Andrea Fischbacher a bracat schiurile pe zidul fostei Icefall, a lovit o poarta si a cazut, apoi a continuat cu viteza unui glont strapungand un gard de protectie si fiind oprita de al doilea. In locul respectiv nu puteai sta fara canturi sau fara coltari, asa ca, dupa ce si-a revenit si s-a ridicat, a fost dusa in spate de un organizator pana la locul unde se aflau schiurile sale.
Slalomul a fost montat ciudat in cateva locuri, cu banane cam largi si cu un final cu porti modificate in ultimul moment. Gisin a si ratat, ocolind o poarta exterioara.

In ordinea evolutiei, am apreciat in mod deosebit eleganta Elenei Curtoni – campioana mondiala de junioare. Cred ca va ajunge o mare campioana si la senioare.

Am fost surprins sa vad timpul Tinei Maze. Voi ati vazut unde a pierdut 3 sec la ultimul intermediar? Update: Pana la urma a fost o greseala de cronometrare (realizata de Hublot Geneve), iar intarzierea ei finala a fost doar 1.24 sec.

Elisabethei Goergl se pare ca i-a prins bine concertul din deschidere. A fost prima din prima grupa valorica si a mers perfect. In momentul evolutiei mi-am notat doar ca a fost cea mai tehnica. AGAIN. De data asta nu a mai gresit ca in martie 2010 in finala Cupei Mondiale.  Sa nu uitam ca inca de la Campionatele Mondiale de la Val d’Isere i-am “vazut” pe Goergl si pe Ligety ca cei mai tehnici schiori.
Pana la final niciuna dintre fete nu a reusit sa o depaseasca si Austria incepe cu dreptul. A fost o victorie pe deplin meritata, dupa o evolutie perfecta. Pe podium si-a stapanit cu greu emotia (foto ZOOM).
Mama sa, Traudl Hecher, a castigat doua medalii de bronz la Campionatele Mondiale, iar la interviul de final reporterul si-a amintit de acest lucru si Liz a fost intrebata despre cum vor sarbatori aceasta victorie in familie. Scriu asta pentru ca din comentariul in direct s-a inteles cu totul altceva.

Maria Riesch a evoulat imediat dupa Elisabeth. A inceput bine, stand cel mai mult in pozitie de coborare, iar in momentul evoultiei mi-am notat ca a avut cea mai buna alunecare. Pana la urma a terminat pe 3, iar la interviul de final s-a declarata multumita cu acest rezultat.

Anja Paerson: Am notat evolutia “stabila” a suedezei. Ce longeviva este Anja la ‘doar’ 31 de ani…

Julia Mancuso: Fantastic cum a reusit sa recupereze pe final. Pana la urma a terminat la 5 sutimi de locul 1. Remercabile performantele Juliei la competitiile scurte: Campionatele Mondiale si la Jocurile Olimpice! La JO 2010 a obtinut doua medalii de argint.
Pe podium, cand a cazut Gina Stechert, parea rupta de realitate. In timp ce Maria urmarea cu ochi ingrijorati si cu mana la gura ce se intampla pe partie, Julia radea si facea cu mana.
La interviul final s-a autointitulat “Silver Queen” si a glumit spunand ca daca partia ar fi trebuit sa fie mai lunga.

A participat si Edit Miklos, pentru Ungaria. A obtinut locul 31, la vreo 6 secunde. Departe de cele doua locuri 18 de la Val d’Isere 2009, la 2 secunde de Lindsey Vonn. Acesta este pretul transferului incurcat.
Palmaresul ei romanesc a fost sters, asa ca bine am facut ca am salvat punctele obtinute de ea. Acesta este pretul prostiei si al orgoliului conducatorilor federatiei noastre de schi. Apropo, ati auzit vreun cuvant despre Edit in comentariul Eurosport? Acum sau in ultimul sezon?

Am mai remarcat organizarea nemteasca, tricoul de campiona in exercitiu al lui Lindsey Vonn si combinezoanele cele noi ale canadiencelor. Cam urate dupa gustul meu si cu steagul Germaniei (mi s-a parut?) pe guler.

In concluzie a fost o cursa frumoasa, pe o partie specaiala, care nu i-a placut lui Lindsey, dar pe care Liz a putut sa arata lumii adevarata sa valoare.

7 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ce inseamna banane?

  2. O poarta dubla

  3. Radu, am si eu o nedumerire:

    spui ca acum au debutat Campionatele Mondiale de Schi Alpin. In cazul asta, din ce competitie fac parte cursele din ultimele saptamani, incapand cu inedita proba de slalom paralel de la Munchen ?

    Multumesc

  4. Salut Doru
    Celelalte concursuri fac parte din Cupa Mondiala, care a debutat in octombrie la Soelden si se incheie in martie, cu Finala de la Lenzerheide.
    Cupa Mondiala are loc in fiecare an, cu etape in locuri diferite, weekend de weekend plus cateva curse in timpul saptamanii, pe cand Campionatele Mondiale si Jocurile Olimpice se desfasoara odata la 2 ani / 4 ani, intr-un singur loc, si dureaza 2 saptamani.

  5. Si in plus la Campionatele Mondiale exista o singura cursa pentru fiecare proba, in urma careia se decid campionii si medaliatii.

  6. […] de saptamana aceasta statiunea bavareza Garmisch Partenkirchen gazduieste Campionatele Mondiale de Schi Alpin. Primii campioni mondiali sunt Elisabeth Goergl (Aut) si Cristof Innerhofer (Ita). Fetele au […]

  7. ok, acum m-am lamurit.
    faceam confuzie intre Cupa Mondiala si Campionatele Mondiale.
    Multumesc pentru clarificare.


Leave a Reply

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

