Mica Perla din Poiana frumoasa

February 16, 2012 at 4:09 pm | Posted in Povestiri despre Schi | Leave a comment
Tags: , ,

In drum spre Alpii Italieni, ne-am oprit si am schiat in Parcul Natural Berchtesgaden. Am venit cu asteptari modeste, am plecat insa incantati si uimiti in acelasi timp.

Cum aveam drum lung intre Viena si St.Cristina, ne-am gandit sa nu pierdem ziua si sa schiem pe undeva. Animati de simtul de explorator, am luat harta si am inceput sa cautam. Pana la urma tot eroii din Cupa Mondiala au ales, caci Viata de comentator a sapat adanc urme. Asa ca am ajuns la Berchtesgaden, o statiune mica, unde putini dintre cei cu destinatia Austria ajung, dar care tine o etapa tehnica din calendarul feminin.
Am pus statiunea pe GPS si da-i bataie. Iesim din Austria si intram intr-o mica punga facuta de Germania in coasta Austriei. Pe masura ce ne apropiam de tinta noastra eram din ce in ce mai dezumflati: nici urma de munte, doar un oras ca toate orasele bavareze inconjurat de cateva dealuri. Am intrebat intr-un Turist Info si am aflat ca sunt cateva statiuni micute, iar acesta este centrul geometric al statiunilor (!). Statiunile sunt mici, ca sa nu zic minuscule, cu cate un teleschi, poate si un telescaun.
Dar Cupa Mondiala? intreb consternat. Aici, imi arata duduia o statiune cu un telescaun pe harta. Of, nu mi-am facut temele ma gandesc. Brusc imi trece prin minte ca am mai fost aici, intr-o toamna in drum spre niste ghetari. Cautam ascunzatoarea lui Hitler – Adlerhorst sau Cuibul de Vulturi – si am vazut un munte interesant cu ceva cabine pe langa Lacul Regelui, Konigsee.
Dar ascunzatoarea lui Hitler? E deschisa doar vara, vine raspunsul. Bine, bine, dar unde e? Aici, la , imi arata duduia care dadaea deja semne de iritare. Si aici cum e intreb eu, vazand in sfarsit cateva linii negre pe harta, semnul ca acolo erau ceva mai multe cabluri. Aici e greeeeu, spune duduia clatinand din cap. E prea abrupt, adauga uitandu-se la mine pe sub sprancene.

Fericit, agat un prospect si dau fuga sa anunt triumfator vestea colegilor de drumetie. Cand deschid harta, nu vad decat partii rosii si albastre. Nu prea se pupa cu ce mi-a spus duduia. Mai sa fie, bavarezii astia par picati de pe alta planeta.
Din ce in ce mai surprinsi, o luam catre noua destinatie. Statiunea se chema Jenner iar satul de langa este Schonau – Poiana frumoasa pe romaneste. Ajungem intr-o parcare ce paraia de ger. Afara friiiig, iar din munte se vedea doar inceputul, restul fiind inecat in ceata. Ce facem, mai mergem ? Hai, daca tot ne-am abatut.
Ne facem curaj, dam jos calabalucul din cutie (intre timp ne suna un prieten din Romania sa ne intrebe cum se schiaza la Sinaia, apoi altul cum ajunge la Poiana Stanii) suflam in pumni si ne schimbam.
Ne urcam intr-o gondola veche, veche si incepem explorarea. Ceata se mai risipeste, vedem un colt de lac si, pe partea cealalta, partia de bob de la Konigsee. Arata frumos. Pe munte e ceata, nici o urma de vreun adapost de-al lui Hitler.
Ajungem la o statie intermediara ce pare parasita. Cami cedeaza si coboara, noi urcam mai sus. Ceata se sparge si vedem muntele. O stanca apare in fata, chiar pe firul gondolei. Urcam din ce in ce mai vertical. Interesant. Sub noi un culoar interesant de freeride. Si mai interesant. Cand ne uitam mai bine vedem catot muntele urmeaza configuratia stancii, panta fiind pronuntata. Pe unde or fi partiile? Unde or fi rosiile alea?
Si, in sfarsit, ajungem sus. Ne punem schiurile din ce in ce mai constienti de potentialul zonei. Partiile sunt rosii ca mai au ceva portiuni mai plate, in rest se inclinate. Ba chiar am dat si de o portiune, in dreptul stancii, care se rastoarna cu tine, nu alta.
Pacat de frig. Cum nu eram bine imbracat (deh, nu ma asteptam la asa cancer) am preferat offpistul, altfel, pe partii era de alergat si temperatura cu vantul …. stiti voi, teoria ai cu real feeling. Brrr!
In spatele muntelui am vazut niste urme care duceau … nicaieri. Aici e de mine, ma gandesc. Intreb pe niste unii cu schiuri late, late si imi spun ca e “tree skiing”. Nu, nu dau in lac, revine la civilizatie undeva aproape de statia de jos. Asta e, da-i bataie.
“Tree skiing” in bavareza e ca si cu partiile rosii. Am invartit la schiuri pe niste fete frumoase, pana am ajuns deasupra unui canion. Era un powder de Colorado pe o parte, insa crusta de carton pe cealalta. Era de mers cu grija. Canionul se ingusteaza atat de mult incat iti trebuie hanul sa ramai pe perete. Cobor in vale unde regasesc urmele, insa incep saritorile. Unele sunt acoperite, pe altele le descatar cu betele pe post de pioleti tehnici. Ce sa fac… vorba lui demi, am copil, trebuie sa ma gandesc de doua ori. La final, dupa ceva emotii – mai venea si noaptea, ajung deasupra lacului. Sub mine, pana la lac, un perete frumusel de vreo 100m. Imi trece prin minte ca pe aici pe undeva e o mica Mecca a alpinismului bavarez. Watzman parca ii spune muntelui. Are si ghetar, adica e mare, nu il cobori asa, dupa ureche. Wow, mama, where I am! Noroc ca este o poteca deasupra haului. Se vede ca a fost frig, e bocna. Este lata si are protectie inspre lac, dar la ce viteza prind pe gheta, daca ma impiedic ma rostogolesc cu balustrada cu tot. De virat nu prea se poate, mai pun plugul unde vad ca se albeste zapada.
La fel de brusc si de natural cum a inceput, poteca vireaza inspre munte si ajunge intr-o pajiste. Cavalcada continua, insa pot rasufla usurat: a disparut balustrada cu haul.
In scurt timp ajung la colegii mei, carora le povestesc peripetiile la o supa de usturoi. Cu totii suntem impresionati de ce am vazut in statiunea asta mica, de care nimeni nu auzise. Cred ca in coltul asta de lume albastru inseamna intermediar, rosu avansat si negru super abrupt.

Info
Altitudine 630 – 1800 m
9km de partii: albastre 2 km, rosii 6 km, negre 1 km.
6 cabluri: o gondola, 2 scaune si 3 lifturi.
Pret: 29, 5 Euro / zi


Foto: TabereCuSuflet

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

