Cum de a castigat Ligety la diferenta de 2:75 sec

November 6, 2012 at 9:04 pm | Posted in 2013, CupaMondiala, Fun | 10 Comments
Tags:

Nu vreau sa fac pe Profetul, dar, pe vremea cand comentam la Eurosport, am prevazut aceasta diferenta uriasa. Aceasta ar putea avea doua explicatii.

In 2009 am avut ocazia sa il vedem (eu si Cami) pe Ligety la antrenamente si sa vorbim timp de mai multe zile cu el. Atunci am spus ca schiaza altceva si ca are o tehnica de avangarda. Ma entuziasmam de fiecare data cand il comentam, spre amuzamentul celor care ma ascultau:)
In 2009 nu prea termina curse. Acum insa a reusit sa castige la o diferenta din vremurile lui Ingenmar Stenmark. Si, ca si suedezul, nu gresim cand spunem ca Ted schimba stilul in schiul alpin.

In opinia mea, diferenta uriasa de la Soelden are doua explicatii. Una are legatura cu schimbarea regulamentului. Noul echipament impus de FIS reface conditiile de acum 14-15 ani, cand schiurile nu erau asa evoluate iar tehnica atarna mult mai mult in balanta. Cum Ligety este in primul rand un schior tehnic, diferenta dintre el si restul grupului a crescut. Ted este modest si decalara ca asa ceva este imposibil de repetat. Eu insa cred ca anul acesta istoria se va repeta macar odata daca ceilalti nu vor reface diferenta ca tehnica.

A doua explicatie tine de modul de antrenament al lui Ted. Voi reveni asupra acestui aspect, precum si asupra modului in care Ligety schimba, chiar sub ochii nostri, stilul in schiul alpin.

10 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sunt curios daca iar voi fi ‘citat’ in comentariul fostilor colegi de la Eurosport:)

    • Atat timp cat Eurosport nu a transmis cursele din Austria nu prea m-am uitat la ski. Eram surprins de comentariile de pe ORF1 / 2 sau ZDF / ARD (atunci cand mergeam la ski in AT), de documentarea lor, de analiza pas cu pas de dupa fiecare cursa. Informatiile despre schiuri, ceara, setari de clapari, etc, despre primul antrenament, al doilea, ceremonia numerelor de concurs, cursa propriu …
      Apoi ai aparut tu intr-o duminica dimineata cu un comentariu despre coborarea de la Wengen la care am amutit cu toata familia langa mine.
      Comentariul de acum de la Eurosport este precum era comentariul de F1 de la TVR – in plina plecare de pe grila, vroiam – nu vroiam, aflam ce a mai facut pilotul din Bacau.

      • Sunt de acord in ce privesteORFistii. Deocamdata sunt etalonul in ce priveste comanetariul se schi alpin.
        Nu am inteles foarte bine, v-a placut comentariul de la Wengen sau dimpotriva?

      • Ne-a placut si de atunci te-am urmarit in fiecare weekend. Cat a fost posibil…

        • Multumesc:) A fost o perioada frumoasa din viata mea. Am pus multa pasiune.

  2. Stii Radu, am fost de acord cu tine ca Ted e bun, bun, dar nu te-am crezut niciodata ca e chiar atat de bun. M-am gandit ca ti-a cazut tie cu tronc, am zambit in sinea mea si na, asta a fost. Toti avem febletele noastre. La slalom nu e si nu va fi niciodata la fel de zdrobitor, zic eu. Insa ce face la urias e intr-adevar revolutionar.

    Acum tu zici ca e ca Stenmark. De fapt e mai bun. Mult, mult, mult mai bun. Suedezul avea schiuri mai bune decat restul lumii. Asa era pe vremea aceea. Nu toti primeau acelasi tip de schiuri. Acum e egalitate pe acest plan. Si cu aceleasi schiuri, Ted face ce facea suedezul pe vremuri. Iti dai seama????

    • Ma bucur ca te-a convins:) Cand stai pe langa ei poti sa iti dai seama de valoare mai devreme. Pe noi ne-a impresionat insa valoarea lui morala. De aia il cheama pe fi-miu Ted:)

    • Pot sa te intreb de unde ai informatia despre schiurile lui Ingemar? Eu sunt sigur ca daca si-ar pune mintea, Ted ar putea castiga orice slalom intr-un an doi max. S-au schimbat vremurile, nu mai suntem pe vremea lui von Gruningen. Nu m-ar mira peste cateva sezone sa fie camp mondial la DH. Insa valoarea lui cea mai mare ramane bunul simt si modestia. Cel putin asa era cand l-am cunoscut. Cum a fost la Levi?

  3. Parerea mea este ca nu poate invinge slalomistii sadea in mod constant decat daca devine unul. Ar trebui sa renunte la dominatia din urias. Cele doua tehnici nu sunt identice. Exact din acest motiv, in momentul de fata nu cred ca Hirscher mai are vreo sansa la globul de la urias.🙂

    Cat despre DH, el singur a recunoscut ca nu intelege care-i treaba cu alunecarea cea lunga. A intors-o pe toate partile intr-un post de pe blogul lui cam acum un an si zice ca nu-i da de hac.

    Informatia nu e explicit despre Ingemar. Provine de la Jaerbyn. Intr-un interviu de la retragere, despre cele doua decenii de schi de performanta si schimbarile traite pe viu, a zis ca asta a fost una dintre ele. Cand a intrat in Cupa Mondiala, doar campionii primeau schiuri speciale, restul lumii le avea din productia “de serie” si de aici apareau diferentele uriase la timpi. Era multumit ca intre timp s-au schimbat lucrurile. I-a dat si lui ocazia sa fie printre cei buni.

  4. […] acesta urmaresc cu si mai mare placere intrecerile Cupei Mondiale. Ecartul urias inregistrat inca de la prima cursa a aruncat totul in aer. Micile artificii si-au pierdut importanta. Nu mai conteaza atitudinea de la […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

