Valea Alba – Snow Update

May 4, 2015 at 9:38 pm | Posted in Busteni, SnowUpdate | 1 Comment
Tags: , ,

TabereCuSuflet.056Valea Alba este continua, cu exceptia intrarii, si se poate schia fara probleme pana la “La Verdeata”. Atentie insa, duminica au fost ceva avalanse!

Duminica dimineata a fost ceata, apoi plafonul a coborat si ne-a permis sa gasim intrarea in Vale fara probleme. Cu o zi inainte plouase, apoi ninsese. Startul de zapada proapsata era cam 1-2 cm. Sand a aparut soarele, pe la 10:00, a inceput sa curga zapada proaspata. Cat ne-am scos focile, pe primul fir dinspre Blidul Uriasilor a tot curs un firicel subtire, care parca nu vroia sa se mai opreasca.

Intrarea in vale nu mai este continua. Am traversat insa fara probleme o bucata de iarba si am ajuns in talvegul vaii. Sus zapada era moale, apoi devenea mai firnuita. In scurt timp am intrat in plafonul de nori iar vizibilitatea a scazut considerabil. Am auzit apoi, am reintalnit avalansa care continua sa curga neintrerupt(!). Nu era multa zapada – un parau de zapada pe care il opreai cu piciorul. In dreptul primei saritori, viteza paraului crestea, asemeni unei ape talazuite. A trebuit sa schiem peste avalansa, caci firul se ingusteaza mult la saritoare. La un moment dat, cand eram despartiti, unii pe o parte a raului de zapada si altii pe cealalata, au inceput sa curga bolovani mai mari, cam de 50 cm in diametru. Totul a revenit la normal in scurt timp. A fost un pic de adrenalina insa!

Imediat dupa saritoare n-eam intalnit cu Dana, care urca valea. Pana a ajuns sus au mai curs 3 avalanse. Iata ce ne-a spus despre coborare: “Initial doream coborarea pe Valea Morarului. Ne-am dus pana aproape de Omu si ne-am intors. In Caldare se vedau cum curg avalansele. Ne-am intalnit cu alte trei persoane ce au urcat Hornul Malaiesti care era horror. Asa ca am coborat pe Jepii Mici.”

Deja la Saritoarea Carnului lucrurile revenisera la normal. Avalansa se oprise pe fata dintre saritori, iar zapada era mai firnuita. Aici nu ninsese cu o zi inainte, ci doar plouase.
Am gasit o singura crevasa, lunga dar nedeschisa inca, la intersectia cu Albisoara Hornurilor. Am schiat pe ea fara probleme.
Am schiat pana la Verdeata. De pe carare ne-am uitat apoi la continuare, iar firul dintre jnepeni parea sa nu fie continuu.

Mai multe poze din Tura de pe Valea Alba pe Blogul Tabere cu Suflet.

1 Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] prins plafon de nori:) Iata un Snow Update si cateva poze din […]


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

